RSS

Inicijalni test iz fizike

08 sep

ItVII123Inicijalni test pokreće i inicira učenike na  početku nove školske godine koristeći pri tom njihova prethodno stečena znanja i umenja. Funkcija ovog testa može da bude višestruka. Posle dvomesečnog raspusta, za učenike je to svojevrsno ponavljanje, utvrđivanje, provera znanja, uvod u, ili priprema za novo gradivo nastupajuće školske godine. Za školu i nastavnike je provera efikasnosti rada i principa održivosti i trajnosti stečenog znanja i umenja njihovih učenika.

    Inicijalni testovi koji mogu da se vide po školama pa i na internetu obično sadrže 10-15 pitanja iz oblasti koje su obrađivane u toku prethodne školske godine. Neki nastavnici testovima obuhvataju i gradivo prethodnih godina.Testovi se štampaju, umnožavaju, podele učenicima na jednom od prvih časova na početku godine, učenici ih odrade, nastavnik ih pregleda i sve se otprilike završi na tome.Transparentnost ovakvih testova je ograničena i gotovo da je nema. Oni se ne ocenjuju. Rezultat se unosi u dokumenat koji se zove Praćenje učenika, koji može na lični zahtev da se pokaže roditelju ili staratelju.


ItVII12345678   Danas, komunikacione tehnologije, ako ih škola ima i ako su nastavnici osposobljeni da ih koriste, omogućuju da se ovaj test radi racionalnije i efikasnije. Evo jednog modela sa časa fizike. Svaki učenik odgovara na pet postavljenih problemskih test zadataka. Svaki zadatak je iz druge oblasti. Zadaci se daju preko monitora, smart table ili u kompjuterskoj učionici pa su transparentni i dostupni svim učenicima koji mogu da prate i da učestvuju u odgovaranju tj rešavanju zadataka. Dobro dizajnirani test zadaci koji od učenika zahtevaju logički pristup i korišćenje funkcionalnog znanja a ne reprodukciju, i dobro izabrana asocijativna vizuelna podloga kod učenika pobuđuju više mentalne procese, obezbeđuju pažnju i njihovo aktivno učestvovanje u rešavanju problema. Ako u odeljenju ima 20 učenika odeljenje će učestvovati u rešavanju 100 problemskih zadataka u dva školska časa. Ovo se čini vremenski neracionalnim ali je efikasno jer se postiže puna pažnja učenika, obuhvata se veća lepeza pojmova i problema, ponavlja se, utvrđuje i priprema za novo gradivo.

   Primeri inicijalnog testa iz fizike za VII razred

ItVII1234 ItVII11 ItVII12

ItVII ItVII12345679 ItVII123456

   Primeri inicijalnog testa iz fizike za VIII razred

ItVIII3 ItVII15 ItVIII1

ItVIII6 ItVIII7 ItVIII4

   Primer inicijalnog testa iz fizike za VI razreda

Učenicima VI razreda je fizika novi predmet pa test može da obuhvati predznanje učenika, naročito ono koje su stekli iz poznavanja prirode i matematike.

it VI1 it VI3 it VI6

it VI5 it VI2 ItVIII2

Prethodno se može sugerisati učenicima da u toku rada na testu, dok drugi javno rešavaju zadatke, sami u svojim sveskama evidentiraju svoje tačne i netačne odgovore. Na ovaj način se kod učenika, na egzaktan način razvija samosvest i sposobnost samoocenjivanja i samovrednovanja.

 
Ostavite komentar

Objavljeno od strane na 8. septembra 2015. in Metodika-Primeri dobre prakse

 

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

 
%d bloggers like this: