RSS

Pojava ledenih doba i stvaranje reljefa Vojvodine-ugledni čas

06 mar

   ???????????????????????????????Struktura uglednog časa može da bude uobičajena, u kojoj ništa nije sasvim novo i nepoznato. Ako se izvodi izvan škole na nekom drugom mestu, oplemenjenom određenom vrstom kompatibilnih informacija sa nastavnom jedinicom koja se obrađuje, utvrđuje ili ponavlja, ako ga izvode nastavnici različitih predmeta i ako se realizuje sa dva odeljenja, na dva jezika može da bude uzor, i drugima da posluži za ugled, kao primer i model za rad.

   Ovaj ugledni čas je održan u Gradskoj narodnoj biblioteci „Žarko Zrenjanin“ u Zrenjaninu, u ambijentu u kom se nalazi izložba Milutin Milanković-život i delo. Izvela su ga dva nastavnika geografije i jedan nastavnik fizike. U celom toku časa sve informacije su sukcesivno date na dva jezika (srpskom i mađarskom).

???????????????????????????????

PRIPREMA ZA ČAS – UGLEDNI ČAS
OŠ „ SONJA MARINKOVIĆ“ ZRENJANIN
Nastavni predmet: Geografija – fizika

Nastavnici: Horvat Gabor, Danica Dimitrijević i Miša Bracić
Nastavna jedinica: Pojava ledenih doba i stvaranje reljefa Vojvodine
Razred:  VIII1 i VIII2
Datum:  6. 3. 2015.
Tip časa: Ponavljanje i utvrđivanje
Cilj časa: Prepoznavanje međuzavisnosti pojava u prirodi. Razvijanje navika kod dece da prilikom poseta izložbama i galerijama to rade na konkretan, analitičan i sadržajan način.

Zadaci časa
Obrazovni: Utvrđivanje gradiva o stvaranju reljefa Vojvodine. Upoznavanje sa likom i delom naučnika Milutina Milankovića.
Vaspitni: Đaci se uče toleranciji kroz zajednički čas koji teče na dva jezika.
Funkcionalni: Primena stečenog znanja pri orijentaciji u prostoru. Prepoznavanje i povezivanje znanja koja su stekli u školi sa informacijama koje su predstavljene na izložbi.

Standardi
Osnovni nivo: GE.1.2.2. Prepoznaje pojave i procese vezane za kretanje Zemlje.
Srednji nivo: GE.2.2.1 Opisuje kretanje Zemlje.
Napredni nivo: GE.3.2.1. Objašnjava posledice kretanja Zemlje i nagiba rotacione ose.
Inovacija: Čas vode tri nastavnika, sa dva odeljenja i na dva jezika, sa primenom IT tehnologije u izložbenom prostoru Gradske narodne biblioteke „Žarko Zrenjanin“.
Korelacija:  Fizika, geografija, istorija, književnost.
Nastavna sredstva i didaktički materijal:  Interaktivna tabla, multimedijalna prezentacija o životu i delu Milutina Milankovića, globus, izložbeni materijal o životu i delu M. Milankovića.
Izvori znanja:  Dela Milutina Milankovića i udžbenici

    ORGANIZACIJA I SADRŽAJ RADA
DSC07861m DSC07884m

    UVODNI DEO: Đaci se upoznaju sa životom i radom Milutina Milankovića pomoću multimedijalne prezentacije.
Trajanje: Oko 10 minuta
Oblik: Frontalni i nastava pomoću računara i interaktivne table.
Metode: Monološka i demonstracija

 DSC07928m  DSC07931m

     GLAVNI DEO: Ponavlja se gradivo o kretanju Zemlje i njegovim posledicama. Putem prezentacije i uz pomoć globusa ukazuje se na nagib ose Zemljine rotacije. Ukazuje se na različito zagrevanje Zemljine površine kao posledice. Objašnjava se Milankovićeva teorija o pojavama ledenih doba. Daje se objašnjenje o promeni nagiba rotacione ose što ima za posledicu pojavu ledenih doba. Ukazuje se na Milankovićeve cikluse-pojavu glacijalnih i interglacijalnih perioda. Bitan deo časa je kada se ukazuje na međuzavisnost pojava u prirodi sa smenama glacijalnih-interglacijalnih perioda. Objašnjava se rad spoljnih sila Zemlje (reka-interglacijacija i vetra-glacijacija) u stvaranju reljefnih celina (lesnih površina i peščara) Vojvodine. Na kraju se ukazuje na aktuelne i buduće klimatske promene i posledice. Usmeno izlaganje prati i dijalog između nastavnika i đaka.
Trajanje: Oko 25 minuta
   Oblik: Frontalni, interaktivni i nastava pomoću računara i interaktivne table
    Metode: Monološka, dijaloška i demonstracija

DSC07938m  DSC07933m

   ZAVRŠNI DEO
Informativno se predstavljaju dela Milutina Milankovića.
Đaci se prethodno ili u završnom delu časa dele na grupe, daju im se zadaci koji ih usmeravaju i na osnovu kojih posmatraju izložbeni materijal:
1. zadatak: a) Označiti mesta u kojima je Milutin Milanković živeo i radio; b) Nacrtati na karti putanju njegovog kretanja.
2. zadatak: Prikupiti podatke o tome čime se Milanković bavio.
3. zadatak: Patenti i otkrića Milutina Milankovića.
4. zadatak: a) Zabeležiti nepoznate i nejasne reči i pojmove na izložbenim panoima; b) Na sledećem času ih objasniti.
5. zadatak: Šta mi je najzanimljivije a šta nije dovoljno predstavljeno na uzložbi. Trajanje: Oko 10 minuta

   DSC07910m DSC07985m

 
Ostavite komentar

Objavljeno od strane na 6. marta 2015. in Metodika-Primeri dobre prakse

 

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

 
%d bloggers like this: